donderdag 30 april 2015

Teken van leven

Oeps, wat vliegt de tijd toch! Ik heb mijn blog nu bijna 2 maand verwaarloosd, maar heb besloten na paniekberichtjes uit het Noordelijke thuisfront -leef je nog?- toch een teken van leven de wereld in te sturen.

Het zijn drukke maanden geweest. Rien is mij komen bezoeken, het schoolwerk heeft een absoluut hoogtepunt bereikt en daarnaast heb ik ook veel tijd gespendeerd met mijn huisgenoten. 
We zijn écht een familie geworden. We koken regelmatig samen, onze fameuze 'family dinners' en onze spontane kotfeestjes zijn legendarisch geworden in Observatory. Ziehier een korte selectie van de meest degelijke foto's:


Het is gedaan met de korte wekelijkse papers, tijd voor het serieuze paginalange en nachten schrijven-zweten-en-zwoegen werk. Voor mijn vak Contemporary Democratic Theories heb ik service delivery protests onderzocht in de Siqalo township. Er was ongenoegen over de afvalophalingsdienst en ik heb onderzocht welke vormen van popular politics of protesten er in dit proces gebruikt werden. Mijn onderzoekvraag was: What are the forms of popular politics in my case and what does this mean for citizenship and democracy? Voor mijn andere vak ben ik een paper aan het schrijven over participatory spaces, maar deze staat nog in zijn kinderschoentjes. Verder heb ik ook les gegeven en oh, wat ben ik blij dat dàt achter de rug is!
Door al het werk hier heb ik wel mijn masterthesis voor de Ugent verwaarloosd. Ik zal mij gegarandeerd niet vervelen deze zomer ...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten