zaterdag 23 mei 2015

The Queen of All Parties is Down

you are not registered - please liaise with student admin 

Deze mail ontving ik op de laatste lesdag van het semester. Ik ben niet geregistreerd dus kan niet deelnemen aan de examens. Auwtsh. Wat is hìer misgelopen? Mailen naar Prescilla het zonneschijntje van mijn faculteit, mailen naar Debra van International Relations Office, mailen naar de studentenadministratie. Bellen naar Prescilla het zonneschijntje van mijn faculteit, bellen naar Debra van International Relations Office, bellen naar de studentenadministratie. Het weekend gaat voorbij en sinds ik niet ingeschreven sta en dus geen stress voor examens moet hebben, geniet ik van een laatste braai op 't strand. Maandag naar school toe.
Op school aangekomen lacht Debra mij stralend toe. Don't worry my dear en dat het probleem aan hun systeem lag en dat ik mij zeker geen zorgen moest maken. Ah sorry my dear dat ze vergeten waren mij op de hoogte te brengen dat alles in orde was en ik gewoon examens mocht schrijven. T.I.A.

Voila, Joenah schrijft examens. Of niet toch niet? Gisterenavond was de éérste vrijdagavond sinds mijn aankomst in Cape Town dat mijn kotgenoten mij liefdevol om zeven uur in bed legden, zachtjes de deur dichttrokken om vervolgens luid te roepen: "The Queen of All Parties is down!"

De onschuldige verkoudheid waar ik al weken mee flirt heeft zich ontpopt in een gemene griep... Sinds maandag lig ik in bed, te slapen, te zweten, te koortsen, te hoesten. En koppig als ik was verspilde ik elke vonk energie die in mij opkwam: "Maar de koorts is weg! Laat mij uit bed ik wil soep maken!" En het volgende moment stond ik te koken voor negen man, of de vaat te doen, of Floor te redden van het dak.
En zo komt het, dat ik daar dan lag... in bed... vrijdagavond... om zeven uur... De feestmuziek uit de cafés op straat dreunt mijn slaapkamer binnen, 'I'm in love with a gogo'. Zo te horen wordt het ook gezellig in mijn woonkamer. Ik stuur mijn partner in crime, Janneman Robinson, om mij te helpen vluchten uit deze benarde situatie. Een kwartier later staat er al een vluchtauto klaar. Ik scharrel snel mijn studieboeken, laptop en wat propere onderbroeken bijeen en vlucht naar, toepasselijk, Uitvlugt 18. Bij Jannelores familie mag ik enkele dagen uitzieken en ze zijn zo lief voor mij. Het is hier zo rustig.

Binnen anderhalve dag heb ik mijn  twee examens - èn op dezelfde dag, waarom niet? - ik ben al een week aan het slapen, nog geen boek opengedaan. Wie denkt mij te kunnen helpen uit deze benarde situatie mag het mij laten weten, te huize Uitvlugt 18.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten