dinsdag 1 september 2015

Een dag uit het leven van Joenah
[30-8 04:37] Ik heb iets vervelends meegemaakt deze morgen. Ik ben onderweg naar België na een weekje bij vrienden in Oostenrijk doorgebracht te hebben en heb deze morgen om vier uur een airportshuttle bus genomen om in de luchthaven van Wenen te geraken. Rechtstreeks van het verjaardagsfeestje van een vriend de bus opgestapt, moe en nog niets geslapen.
Vloeken en huilen, mijn rugzak met al mijn bagage is gestolen uit de laadruimte van de bus ... De buschauffeur reageert ongeïnteresseerd en onvriendelijk en praten met hem gaat moeilijk door zijn gebrekkig Engels.
[30-8 14:14] Ik moet zeven uur wachten in Frankfurt op mijn vlucht naar België. Wachten is niet leuk, ik ben veel te zomers gekleed voor het koude Duitsland, maar al mijn kleren zijn weg. Mijn vlucht zou om 13u55 vertrekken, maar er is vertraging. Veel informatie krijgen we niet en de minuten verstrijken. Tot er op een scherm verschijnt: 'flight cancelled'.
[30-8 14:57] Wel wel wat een dag ... Ik had dus een nieuwe vlucht gekregen om 19u30 's avonds... Maar ik wil echt niet zo lang meer wachten en ging met de service desk praten.  De norse dame wilt mij niet op een vroegere vlucht plaatsen, maar geeft mij vouchers voor voedsel in plek. Boos, vast in Frankfurt zonder bagage ga ik met nog twee andere mensen praten en krijg nog een voucher. De vroegere vluchten zijn volzet, ik kon dus al goed gaan eten maar daarmee was ik niet thuis.
[30-8 15:30] Om 15u30 is er nog een vlucht die vertrekt, die zogezegd vol is. Ik ga rechtstreeks naar de stewardess om te vragen of er echt geen plek voor me is. Eindelijk een vriendelijk gezicht! Ze tokkelt even op haar computer en dan vraagt ze: "Do you have luggage to check in?"
En al de emoties, de stress, de vermoeidheid ... Huilend zeg ik: "My luggage was stolen in Vienna this morning!" Tien minuten later zit ik op de vlucht naar Brussel.
[30-8 18:41] Ik ben mijn kleren kwijt, heb úren gewacht op een vlucht, maar ik ben eindelijk thuis. Ik plof uitgeput in de zetel en open mijn mails. Aha! Een mail van mijn promotor met de mededeling wanneer de verdediging van mijn masterproef valt. Woensdag 2 september, om 17u. Maar woensdag om 17u vertrekt mijn bus naar Amsterdam, waar ik een vlucht neem naar Johannesburg.
Tijd om te gaan slapen, een probleem voor morgen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten