maandag 12 oktober 2015

Kaapstad September 2015

Een week terug in België en weer was het een fantastische reis naar  Kaapstad. Heerlijk om iedereen terug te zien en zeker mijn huisgenoten van Lower Main Road 62.

Ik vertrok samen met twee sympathieke dames, Laura en Vicky. We verbleven in een backpackers in Observatory. Nét om de hoek van mijn oude huis. 
Vanuit hier deden we tal van dag- en weekenduitstappen met al reisgids: mijzelf. Van een weekend in Stellenbosch -Laura, Vicky, Jakie, Jeffrey, Nathan, Lesley en ik  zetten onze tenten op tussen de wijnvelden voor een weekend braaien en winetasten in goed gezelschap- tot dansen op Earthdance festival. Uitwaaien en walvissen spotten in Hermanus. Een dagtocht door de Cape Peninsula, picknicken in de Kirstenbosch Gardens en zonsondergang bekijken op Signal Hill.

Eén maand in deze knotsgekke, diverse en multiculturele stad is voorbij gevlogen.

Ik had de eer om mijn 22e verjaardag in Kaapstad te vieren. Vier jaar geleden kwam ik voor het eerst naar Zuid-Afrika en die ervaring heeft sindsdien heel wat beslissingen en keuzes beïnvloed.
I fell in love with South Africa four years ago when I celebrated my 18th birthday there. Years and numerous trips later I'm blessed to celebrate my birthday here again, in a country in which I don't bare the status as citizen, but where I made myself feel at home and made friends I proudly call 'family'. Thank you for all the birthdaywishes and special thanks to everyone who gave me an unforgettable 22nd! 

 
Daguitstap door de Peninsula
Met Ali op de trein
 
Jakie en ik op Earthdance  


Kirstenbosch Botanical Gardens

Vicky

Tafelberg - Lionshead
Wijze wijven in Kaapstad

Laura - Lionshead

Op Groot Constantia, Winefarm
Protest March against corruption
Sundowner in the Bungalow, Clifton Beach
Chiko and me
 

Na een vermoeiende trip en gemiste vluchten eindelijk in Brussel
Zonsondergang op Signal Hill met Lucas Maaser
Houtbay, Seal Island
Madame Zingara
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten