dinsdag 24 februari 2015

De dagen vliegen voorbij, het schoolwerk stapelt zich op. De wekelijkse paper ging deze keer over:

What elements of Modernisation theory are still relevant to African development?
(You can use a country case study of your choice)
 
's Ochtends, met een cappuccinootje in de hand,  geniet ik van de diversiteit op de campus. Er lopen zo veel verschillende mensen. Dikke mensen, dunne mensen, blote buiken, boerka's, donkere mensen, albino's, jongens in maatpak, meisjes met roze haar en ik, als een van de weinige blanken. 
Door de week heen spendeer ik veel tijd tussen deze kakofonie van mensen, in de bibliotheek achter de boeken. En als ik het te warm krijg in dit lekker zomerweertje, ga ik baantjes zwemmen in het zwembad.

De lessen hier zijn anders dan in Gent. Voor de les word je verwacht de theorie te studeren en tijdens de les discussiëren we hierover en gaan in gesprek. Als enige Europese wordt er gretig naar mijn mening gevraagd. Leerrijk, maar het niveau ligt zeer hoog.


Vrijdag ben ik met de maatjes naar Boulders Beach gegaan. De treinrit op zich was al indrukwekkend. Over het strand, de zee speels naast ons.
Boulders Beach is bekend voor zijn pinguïns. 
 
Zaterdag was er een huisfeestje bij mij. Mijn huisgenoten zijn écht een voor een fijne mensen. Een jongen uit Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zambia, Zweden en een meisje uit Duitsland. De meesten werken al en zijn in de week rustig en op zichzelf, maar in het weekend échte feestbeesten!
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten