zondag 15 februari 2015

De dagen vliegen voorbij. Ze zijn goed gevuld met leuke uitstapjes zoals het strandfestival op Clifton Beach, de verjaardagsbraai van Jannelore, uitjes naar Muizenberg en naar de bibliotheek. De masterrichting hier is veel werk, het systeem van lesgeven is anders dan in Gent. De lessen zijn veel interactiever, meer zelfstudie en er wordt van de masterstudenten verwacht dat ze zelf les geven. Ik volg de vakken:
- Contemporary Democratic Theory: Citizenship and Popular Politics in the Global South
- Theories of Social Transformation

Ik heb enkel lessen op maandag, maar er is veel zelfstudie en ik moet wekelijks een paper indienen. De paper van deze week ging over Marxisme:



To what extent is poverty in South Africa the result of the structural inequality derived most fundamentally from the class structure of capitalism? Compare and contrast how you imagine that Marxists and non-Marxists would respond to this question.  
    

Gelukkig is er naast het schoolwerk nog tijd om te genieten en ... Te paaldansen! Ik heb een dansschool gevonden in Kaapstad waar ik verder lessen kan volgen. Hoera! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten