donderdag 15 december 2016

Nummer 29



We zijn gesetteld, het lief en ik. In Adelboden, een klein pareltje in de Zwitserse Alpen. De populatie van dit dorpje is 3.000 man, maar tijdens het hoogseizoen in de winter mag je dit gerust vermenigvuldigen. 

In Thailand leerde ik een straffe madam kennen, Anke. We snorkelden samen op het eiland Koh Phiphi en later maakten we samen het nachtleven onveilig in Bangkok. Zij is de manager van een bar in Adelboden, Vogellisi Mountain Bar en ze vertelde me dat de lokale discotheek, de Bernabar nog een bardame zocht. Zodoende verhuisde ik van de Vlasmarkt in Gent naar dit klein gehucht in Zwitserland. En dit keer ga ik het avontuur niet alleen aan. Het Lief stopte zijn nine-to-five bureaujob in Brussel en zijn huurcontract om me te vergezellen. 

Het Zwitsers Duits blijft een uitdaging voor me, tot hilariteit van mijn aangename collega’s, maar het leven en werk bevalt me. In de idyllische rust van de bergen heb ik mijn masterthesis voor de Manama Conflict en Development Studies afgewerkt en ingediend. Ik heb een empirische analyse geschreven rond het referendum over een nieuw grondwetsvoorstel in Thailand en het verkleinen van de democratische ruimtes in de hedendaagse Thaise samenleving. In januari kom ik enkele dagen terug naar Gent om deze te verdedigen aan de Ugent. 

Zo, graag wil ik alle ski-fanaten onze zetel aanbieden, het is wel nog even wachten op de sneeuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten