woensdag 21 september 2016

Eind in zicht

Sinds mijn collega-stagiaire naar huis toe is gegaan, is de stage drukker dan ooit te voren. Er zijn wel duizend diverse taken, ik mag dossiers schrijven over het conflict in de zuidelijke provincies, de ASEAN-EU meeting voorbereiden, briefings bijwonen bij de Verenigde Naties commissie over mensenrechten in Cambodia en meetings van de politieke en culturele counselors van de Europese Unie, ik mag nog steeds naar de rechtbanken gaan en krijg nog duizend ad-hoc taken van meneer de ambassadeur en de diplomaten. Maar nog een anderhalve week en het zit er op voor mij. Nog een anderhalve drukke week – dat dan weer wel. Vol met afscheidslunches, lezingen, laatste taken afwerken, etc. Vrijdag 30 september geef ik mijn badge terug af en trek de deur achter mij toe, hier op de zestiende verdieping van Sathorn Square. Het was leerrijk, divers en uitdagend. Ik heb fantastische vrienden gemaakt onder de andere ambassade stagiair(e)s en expats. Ik ben in elk opzicht blij dat ik aan dit avontuur begonnen ben.

Maar ook niet getreurd. Want de dag nadien, zaterdag 1 oktober komt het lief naar Bangkok! Na bijna vier maanden naar elkaar te smachten, worden we terug verenigd. We gaan samen reizen – naar het Noorden van Thailand vanwaar we een boot nemen op de Mekong naar Laos, Luang Prabang en zo blijven we noordelijk gaan tot Angkor Wat in Cambodia. Dan vliegt het lief naar België en reis ik een maand alleen verder. De locatie is nog onbepaald.

Tenslotte wil ik iedereen bedanken voor de vele verjaardagsberichtjes op sociale media, het vele gezang en de vele pintjes die er op mijn gezondheid gedronken zijn. Het lief, die een hele documentaire maakte en een prachtige paginalange en lang beloofde brief schreef. En de hele bende die zot genoeg was om met mij mee te vieren op een idyllisch eiland voor de Thaise kust, Koh Samet. Ik had een fantastisch weekend en een drieëntwintigste verjaardag die wel 72 uur duurde. Merci.

Ps: ik krijg vaak de vraag naar foto’s. Sinds ik niet over een eigen laptop of computer beschik, is het moeilijk om foto’s op de blog op de laden. Ik verwijs jullie graag door naar mijn Facebook of instagram (joenah.malot) voor een meer visuele voorstelling van mijn avonturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten