donderdag 29 september 2016

Afscheid nemen

Het is mijn laatste dag. Straks geef ik mijn badge af en trek de deur van de ambassade definitief achter mij toe. Het is met een dubbel gevoel. De stage was leerrijk en uitdagend en zeker de laatste maand had ik het gevoel dat ik goed werk leverde en mijn weg vond in deze mysterieuze wereld. Ik schreef deze week nog een opvolgingsverslag over het ECCC (het Khmer Rouge tribunaal in Cambodja) en analyses voor de openingsspeeches van de 71e Algemene Vergadering van de VN voor de landen Laos, Cambodja en Thailand. Ik hoop oprecht dat ik in een toekomstige carrière dezelfde intellectuele en diverse uitdaging terugvind. En verrijkt met deze ervaring en een prachtige aanbevelingsbrief ben ik ervan overtuigd dat dat lukken zal.

We sluiten af op de ambassade met taart en een verkleedthema ‘kleuren van de regenboog’. Het was aangenaam werken in het team, een mooie mix van Thai en Belgen. Mijn laatste week werd opgefleurd met leuk nieuws. Lot, de diplomate waarmee ik samenwerkte, werd mama van een prachtige dochter. Kleine vingertjes en teentjes.

Morgen komt het lief aan. In 18 dagen reizen we door naar Lao PDR en Cambodja. Maar eerst afscheid nemen van Bangkok en de vrienden hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten