dinsdag 5 juli 2016

The craziness is begonnen

Vrijdag landde ik terug in Bangkok, na een turbulente vlucht vanuit Krabi dankzij een van de tropische wolkbreuken die het regenseizoen kenmerkt. Turend door mijn vliegtuigraampje viel mij de symmetrie van de stad op. De grote lanen, de hoogbouw. Bedenkend hoe deze zee van grijs die de "Krungthep" (wat Thais is voor the City of Angels) in fel contrast staat met de warme, multiculturele uitnodiging van "the Mothercity" met zijn Tafelberg, mijn Kaapstad. Kaapstad was liefde op het eerste zicht en dit is dag per dag uitgegroeid tot een passie. De anonimiteit van de miljoenenstad Bangkok zal wat meer tijd vragen, vrees ik.

Na een bustocht van drie uur - traffic is a bitch - kom ik aan in mijn appartement. Sathorn Saint View Serviced Apartments. Dé modernste kamers van heel Bangkok - althans in de jaren zestig. Nu is het afgeleefd en oud, maar perfect en betaalbaar voor deze jonge expat. Ik voel me meteen thuis in mijn kamer en hang een foto van mijn liefje boven mijn bed.

Zaterdag verken ik de straten, kilometerslange en kilometershoge harde muren. Doelloos loop ik rond, afvragend waar ik nu weer aan begonnen ben. Een stage bij de Belgische ambassade -SLIK-, een initiatie in het Belgisch buitenlands beleid en de wondere wereld van de diplomatie -IK?-. De onzekerheid die overdag nog woedde, ebt 's avonds weg wanneer ik mijn al-even-enthousiast-en-gemotiveerde collega Charlotte ontmoet en oud-stagiair Kenans verhalen aanhoor. Toch wel, ik bén er klaar voor.

Maandagmorgen, 8uur40. Ik kijk omhoog, Sathorn Square, de 16e verdiep. Mijn blazerjasje voelt nog zo nieuw aan. Hop, hier gaan we dan, de uitdaging begint.

2 opmerkingen:

  1. mooi geschreven Joenie!
    Groetjes mamie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amuseer je daar! En houd ons op de hoogte van je avontuur.

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen