maandag 6 juni 2016

Mijmeringen

Als ik terugblik op het afgelopen jaar zit deze vol internationale hoogtepunten. Ik maakte nieuwe vrienden op elk continent ter wereld en zette zelf voet aan wal op twee nieuwe: Azië en Latijns-Amerika.

Het begon met een fantastische uitwisseling met de Universiteit van de West-Kaap in Zuid-Afrika. Hier studeerde ik een semester ontwikkelingsstudies in het kader van mijn opleiding Internationale Politiek, kreeg les van mijn held in het domein van de citizenship theories of the Global South -een ronduit onaangename man verder- en schreef -met succes- mijn masterthesis rond dit onderwerp.

De zomer zat gevuld met avontuur in mijn thuisstad Gent, weekendtrips naar onze kaasetende Noorderburen en ontstressen met een Aussie in Austria op de boerderij van Theresa.

In september ging ik mijn verjaardag vieren bij mijn surrogaatfamilie in Kaapstad en miste zo meteen de eerste twee weken les van mijn nieuwe opleiding aan de Ugent: ManaMa Conflict and Development Studies.

In januari trok ik met mijn favoriete Kinky Star technieker naar Peru om samen te ontdekken welke mooie vriendschappen je opbouwt door te couchsurfen. Ik aanschouwde een der 's werelds wereldwonderen: Machu Piccu en ik proefde mijn nieuw lievelingsgerecht: Choclo con queso.

In april reed ik met een Hollander op een scooter door een onbestaand land: Taiwan. Ik leerde er eten met stokjes en "duckfart" zeggen in het Chinees. Het land was surrealisme ten top: met "Go away Mr. Tumor", onze vriend Chu en alcoholische rendierextracten op kop...

En nu met de zomer in aantocht -en een drukke agenda met kampeertrips in Frankrijk of de Zuidelijke kant van onze taalgrens- bereid ik me voor op mijn lang afgewachte hoogtepunt van het jaar:

Mijn nummer vijfentwintig:

Thailand


Hier ga ik drie maanden stage lopen bij de Belgische ambassade in Bangkok. Met een enkele vlucht, vree veel tijd en nóg meer goesting vertrek ik 18 juni.

Nieuwsgierig wat het volgende jaar me zal brengen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten