zaterdag 13 juli 2013

Roadtrip 2/06/2013-12/06/2013

Emile, Elisa, Lotte, Talitha en ik. Met ons vijf en HUHO (onze auto) maken we een trip van Plettenberg Bay naar Kaapstad. Emile en Elisa zijn ook studenten van mijn campus, maar deden stage in Pretoria. Lotte deed stage in Franschoek.
Mijn tijd in Plettenberg Bay zit er definitief op. Hoewel ik zin heb in het reisje, kijk ik er niet naar uit. Het betekent immers ook mijn vertrek uit Plett. 

Volgetankt? Muziek een beetje luider en ... weg zijn we! Op  naar Kaapstad!

DAG 1: Wandelen in natuurreservaat Tsitsikamma



DAG 2: Knysna

Knysna is prachtig. Het is een sympathiek stadje, prachtige natuur, de grootste en oudste boom die ik ooit zag, meren die Knysna onderverdelen in kleine eilandjes en de beste (Italiaanse) pizza van de Westkaap.
The Heads

DAG 3: Mosselbay 

Vroeg opstaan. Ik ben bang. Op naar Mosselbay Airport. Gelukkig is Emile er om mij wat gerust te stellen. Skydiven? Ik stond al doodsangsten uit bij de Bloukrans Bungeesprong, 216 meter. De parachutepsrong die ik vandaag ga maken is maar liefst veertien keer hoger. Ik ben veertien keer zotter. 
3000 meter is onvoorstelbaar hoog. Het uitzicht op die hoogte is zo mooi en de gedachte dat ik uit een vliegtuigje ga springen, is zo surrealistisch dat de schrik snel verdwijnt.
Dertig seconden vrije val aan meer dan 200 km/uur.






DAG 4: Hermanes

Next stop. Hermanes! Hermanes staat bekend als walvissenhoofdstad. We zijn helemaal klaar om walvissen te spotten. Jammer genoeg is het pas het begin van het walvissenseizoen en zit ook het weer (voor de zichtbaarheid op zee) niet zo mee. 
Jacuzzi onder de sterrenhemel. Zuid-Afrika is magisch.

DAG 5: Stellenbosch en Franschoek

 Als je Zuid-Afrikaanse wijn koopt is de kans groot dat ze van Stellenbosch of Franschoek afkomstig is. Tijd om wijn te proeven!

DAG 6-8: Kaapstad

Eindbestemming bereikt. We maken een prachtige tour door de Kaap. Houtbaai - Kommetji - Cape Point - Simons Town. Onze tijd in Zuid-Afrika zit erop. Het was een onvergetelijke ervaring en we genieten tot het laatste moment, met een zonsondergang op Signal Hill.


Houtbaai

Simons Town

Waterfront; Kaapstad

Sunset op Signal Hill



Geen opmerkingen:

Een reactie posten