maandag 4 maart 2013

Een poosje geleden dat ik wat schreef. Dit doordat het hier zo fijn is, dat ik geen momentje wil missen door achter mijn computertje te zitten.
Vorige week was een beetje zoeken. De zwemlessen zijn voorbij en in de middag was er dus niet altijd veel te doen. Wel waren er de voorbereidingen voor het aankomende kamp, die dan het weekend van een tot drie maart plaats vond. Donderdag ben ik mee met Tessy en Dorien naar de Crags geweest. Dat is de township waar zij les geven. Ik heb hen geholpen met extra wiskundelesjes voor de zwakkere kindjes. Het was schrijnend om te zien hoe laag hun niveau is.

En vrijdag was het dan zover. KAMP!! Het thema was Robinson Crusoe. Het waren de meisjes van Born in Africa tussen de negen tot elf jaar. De kindjes werden onderverdeeld in groepjes, zodat elke vrijwilliger verantwoordelijk was voor zijn groepje. Mijn meisjes waren de Nature Butterflies.
Het verliep vlot. De meisjes waren braaf, de activiteiten waren leuk, voor iedereen. ´s Avonds met de vrijwilligers zoals het hoort op kamp, nog lang babbelen en lachen. Moe maar tevreden kijken we terug naar het voorbije weekend.



 De kampplek was prachtig. Het was mijn eerste kamp waar ik mijn ramen en deuren dicht moest houden, zodat de aapjes geen eten konden stelen.
Er zaten niet alleen aapjes.
 
Het enigste minpuntje hier is dat iedereen ziek is. Van de zes vrijwilligers zitten we al dagen met vijf op de pot. Besmettelijke buikgriep of iets verkeerd gegeten?

1 opmerking:

  1. Joenah zorg dat er zo geen spin tussen je bagage mee naar Belgiƫ komt ,controleer zorgvuldig je bagage of ik overleef het niet!!!

    de mamie

    BeantwoordenVerwijderen