zaterdag 23 maart 2013

De weken vliegen voorbij. Ik geef nu al enkele weken wiskundeles in Kranshoek, in mijn beste Afrikaans. Van graad 1 tot 7, alle kindjes zie ik passeren. Het geeft me veel voldoening als ik merk dat de kindjes beetje bij beetje meer snappen. Toch vind ik het schrijnend hoe laag het niveau is van veel kinderen. Kinderen van graad 4 die nog steeds sukkelen met leerstof van graad 1 ...
Ik zou dit graag gebruiken als aanzet voor mijn Bachelorproef. Ik merk dat het onderwijsbeleid wel goed wil doen en gelijke eindtermen maakt voor alle scholen, in de hoop goed te doen voor zoveel mogelijk kindjes. Maar aan het einde van de graad halen de kinderen uit openbare scholen dit niveau niet altijd en slagen ze niet voor de nationale toetsen. Ik zou graag de oorzaken hiervan bekijken en vergelijken met privéscholen. Waarom lukt dit hier meer?



Nametags voor het groententuintjesproject
Donderdag was het hier een nationale feestdag, Humanrightsday. Ideaal voor een uitstapje naar Langwood Snak Sanctuary.




1 opmerking:

  1. een schone sjaal kunnen wij hier ook gebruiken !
    maar als gaia ons zou zien...
    mamie

    BeantwoordenVerwijderen